بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال شامل کلیه تلاشهای بازاریابی است که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کند. مشاغل برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده نگری،از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو،رسانه های اجتماعی،ایمیل و وب سایت های دیگر بهره می گیرند.
با دسترسی به اینترنت امروز ، آیا باور می کنید اگر به شما بگویم تعداد افرادی که هر روز به اینترنت می روند هنوز در حال افزایش است؟
در حقیقت،طبق تحقیقات پیو،استفاده ثابت از اینترنت در بین بزرگسالان تنها در سه سال گذشته 5% افایش یافته است.
نحوه خرید مردم نیزز تغیر کرده است_ به این معنی که بازاریابی آفلاین به اندازه گذشته موثر نیست.
بازاریابی همیشه در ارتباط با مخاطبان شما در مکان مناسب و در زمان مناسب بوده است.
امروز،خرید به صورت اینترنتی و در هر زمان و مکانی انجام می شود.
به عبارت دیگر هر نوع بازاریابی که به صورت آنلاین انجام می شود را بازاریابی دیجیتال می نامند.
نقش بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت چیست؟
در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است در تبلیغات چاپی،ارتباط تلفنی یا بازاریابی فیزیکی وجود باشد،بازاریابی دیجیتال می تواند بصورت الکترونیکی و آنلاین رخ دهد. این بدان معنی است که فرصت های بی پایان برای مارک ها از جمله ایمیل،فیلم،رسانه های اجتماعی یا فرصت های بازاریابی مبتنی بر وب سایت نیز وجود دارد.
در این مرحله،بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما بسیار مهم است.
به نظر می رسد که هر مارک دیگر یک وب سایت دارد.
آنها با این کار،یک رسانه اجتماعی یا استراتژی تبلیغ دیجیتال دارند.
محتوای دیجیتال و بازاریابی به حدی متداول است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به عنوان راهی برای یادگیری مارک ها به آن اعتماد می کنند.
از آنجا که بازاریابی دیجیتال گزینه ها و استراتژی های زیادی دارد،می توانید با بودجه مختلفی از انواع روشهای بازاریابی استفاده کنید.
با استفاده از بازاریابی دیجیتال می توانید از ابزار های مانند داشبورد نیز آنالیز استفاده کنید.
چگونه یک تجارت بازاریابی دیجیتال را تعریف می کند؟
بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی بی شمار به صورت آنلاین انجام می شود.
برای ارتباط با مشتریان در جای که بیشترین وقت خود را می گذرانند
از وب سایت گرفته تا مارک تجاری آنلاین-تبلیغات دیجیتالی،بازاریابی ایمیل،برشور های آنلاین و…
طیفی از تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر “بازاریابی دیجیتال” قرار دارد.
به عنوان مثال:
یک بازاریاب محتوا می تواند مجموعه ای از پست های را منتشر کند که به کتابهای الکترونیکی جدیدی که اخیراً نوشته است کمک کند.بازاریاب رسانه های اجتماعی یک شرکت ممکن است به تبلیغ این پست ها از طریق حساب های رسانه های اجتماعی به این تجارت کمک کند. شاید بازاریاب ایمیل یک کمپین نامه الکترونیکی ایجاد کند تا برای کسانی که کتاب الکترونیکی دریافت می کنند اطلاعات بیشتری را ارسال کند.
انواع بازاریابی دیجیتال:
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بازاریابی وابسته
- تبلیغات بومی
- اتوماسیون بازاریابی
- ایمیل مارکتینگ
- روابط عمومی PR
- محتوای حمایت شده
در این مقاله به طور خلاصه به برخی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
فرآیند بهینه سازی وب سایت برای بالا بودن رتبه در صفحات نتایج موتور جستجو است،در نتیجه میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما افزایش می یابد. کانال هایی که از SEO بهره می برند شامل وب سایت ها،وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.
به منظور ایجاد ترافیک واجد شرایط به وب سایت شما،چندین روش برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد. این شامل:
در صفحه SEO:
این نوع سئو هنگام جستجوی وب سایت روی محتوایی که “در صفحه” وجود دارد متمرکز می شود. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و (یا معنی) آنها،می توانید به خواننده پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در رتبه بالایی قرار گیرید.
SEO off page:
این نوع جستجوگرها در هنگام بهینه سازی وب سایت خود،روی کلیه فعالیت هایی که “خارج از صفحه” انجام می شود متمرکز شده است.
“چه فعالیتی در وب سایت شخصی من نمی تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟”
با برقراری ارتباط با سایر ناشران،نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و پیوند دادن به وب سایت خود) و جلب توجه خارجی،می توانید از بک لینک های مورد نیاز برای جابجایی وب سایت خود بر روی تمام SERP های مناسب استفاده کنید.
سئو فنی:
این نوع سئو بر روی پس زمینه وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده سازی تصویر،داده های ساخت یافته و بهینه سازی پرونده های CSS،همه اشکال SEO فنی هستند که می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش دهند – یک عامل مهم رتبه بندی در نظر موتورهای جستجوگر مانند گوگل.
بازاریابی محتوا
این اصطلاح به معنای ایجاد و ارتقاء دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند،رشد ترافیک،جلب توجه مشتریان است.کانالهایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش ایفا کنند عبارتند از:
پست های وبلاگ:
نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تا تخصص صنعت خود را نشان داده و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای تجارت خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت بیشتری می دهد تا بازدید کنندگان وب سایت را به تیم منتخب خود تبدیل کنید.
کتابهای الکترونیکی و چاپگرهای سفید:
کتابهای الکترونیکی،تصاویر سفید و مطالب آموزشی به بیشتر شدن بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند.
اینفوگرافیک:
اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را که می خواهید برای یادگیری به آنها آموزش دهید را تجسم کنند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
این عمل باعث افزایش نام تجاری و محتوای شما در شبکه های اجتماعی می شود،تا آگاهی از برند،ترافیک رانندگی و تولید مسیر هایی ررا برای مشاغل خود افزایش دهید.
برنامه های که می توانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
- Snapchat
اگر در شبکه های اجتماعی تازه کار هستید،می توانید از ابزاری مانند HubSpot برای اتصال کانال هایی مانند LinkedIn و Facebook در یک مکان استفاده کنید. به این ترتیب،شما می توانید به راحتی مطالب را برای چندین کانال به طور همزمان برنامه ریزی کنید،و تجزیه و تحلیل از سیستم را نیز کنترل کنید.
بازاریابی وابسته
این نوعی تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای ارتقاء محصولات یا خدمات شخص دیگر در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید. کانال های بازاریابی وابسته شامل موارد زیر است:
میزبانی از تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه YouTube Partner.
ارسال پیوندهای وابسته از حسابهای شبکه های اجتماعی.
تبلیغات بومی
تبلیغات بومی به تبلیغاتی اطلاق می شود که در درجه اول محتوا بوده و در کنار یک محتوای دیگر،بدون پرداخت هزینه،روی سکویی نمایش داده می شوند.اما بسیاری از افراد نیز تبلیغات رسانه های اجتماعی را “بومی” می دانند – برای مثال،تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام.
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که برای اتوماسیون عملیات اصلی بازاریابی شما خدمت می کند. بسیاری از بخش های بازاریابی می توانند کارهای تکراری را بصورت دستی انجام می دهند ، مانند:
خبرنامه های ایمیل:
اتوماسیون ایمیل به شما این امکان را می دهد تا به طور خودکار ایمیل را به مشتریان خود ارسال کنید.همچنین می تواند در صورت لزوم به کاهش لیست مخاطبین کمک کند،بنابرین خبرنامه شما فقط به سراغ افرادی می رود که می خواهند خبر های شما را در صندوق ورودی خود ببینند.
اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی رشد دهید،باید به صورت مکرر فعالیت داشته باشید.
ابزار های برنامه ریزی شبکه های اجتماعی محتوای شما را به سمت کانال های رسانه های اجتماعی سوق می دهند،بنابراین می توانید زمان بیشتری را صزف تمرکز روی استراتژی محتوا کنید.
پیگیری و گزارش کمپین: کمپین های بازاریابی می توانند شامل فعالیت های مختلف،ایمیل،محتوا،صفحات وب،تماسهای تلفنی و موارد دیگر شوند. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا کارهایی را که بر اساس آن برنامه ریزی کرده اید مرتب سازی کنید،و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفتی که همه این مؤلفه ها در طول زمان انجام می دهند، ردیابی کنید.
بازاریابی ایمیلی
شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا،تخفیف ها و رویدادها و همچنین جهت هدایت افراد به سمت وب سایت مشاغل استفاده می شود. انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی از طریق ارسال کنید عبارتند از:
- خبرنامه اشتراک وبلاگ.
- ایمیل های پیگیری شده برای بازدید کنندگان وب سایت که چیزی بارگیری کرده اند.
- ایمیل های استقبال مشتری
- تبلیغات تعطیلات به اعضای برنامه وفاداری.
- نکاتی یا ایمیلهای سری مشابه برای پرورش مشتری.