با ملکه همه برنامه های رسانه های اجتماعی آشنا شوید و زندگی خود را از طریق اینستاگرام به اشتراک بگذارید!
اینستاگرام یک برنامه رسانه اجتماعی است که امکانات زیاد و البته جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.
بازاریابی اینستاگرام
چکیده:
هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 روی صحنه ظاهر شد ، دقیقاً مانند هر بستر اجتماعی دیگر: پر از عکس های سلفی ، حیوانات خانگی و تصاویری از غذا شد.
انقال اینستاگرام در سال 2019 از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی به سرعت انجام شد.
کافی است به جدیدترین ویژگی های این سیستم نگاهی بیندازید!
تنها در سال گذشته،اینستاگرام ده ها ابزار جدید برای مشاغل از جمله آنالیز پیشرفته، پست های قابل فروش و پلت فرم جدید مستقل IGTV منتشر کرده است.
آیا شما برای تجارت به واسطه این برنامه شروع به فعالیت های مانند: آموزش،فروش،تبلیغات و … کرده اید؟
اگر می خواهید واقعا جلو بروید و موفق شوید،باید بستر و مخاطبان خود را بشناسید،از جمله اینکه چه نوع محتوایی بیشتر طنین انداز است،چگونگی ساخت یک استراتژی Stories instagram و چگونگی پیگیری معیارها و kpi ها.
اما اول، بیایید دریابیم که چرا بازاریابی اینستاگرام مخصوصاً برای مشاغل تجارت الکترونیک چنین اثربخش است.
چرا بازاریابی اینستاگرام برای موفقیت تجارت الکترونیک مهم است
اولین دلیل،بارز فرمت اینستاگرام است.
به دلیل همین طبیعت بصری، instagram فرصت های گسترده ای را برای مشاغل تجارت الکترونیکی در جستجوی نمایش محصولات خود در اختیار دارد.
چه از طریق عکسهای معمولی، فیلم ها یا Instagram Stories
میلیون ها نفر یاد گرفته اند که این برنامه می تواند به شدت به مشاغل آنها کمک کند.
کاربران اینستاگرام بیش از آنکه مشغول فعالیت باشند،معمولاً خریداران آنلاین هستند.
طبق یک مطالعه جدید،72 درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن چیزی تصمیم خود را برای خریداعلام کرده اند.
که محبوب ترین دسته آن لباس،لوازم آرایشی،کفش و جواهرات است.
این طرز فکر خرید آنلاین اینستاگرام کاربران زیای را جذب خود می کند.
یکی دیگر از قابلیت های مهم این برنامه که بسیار هم مهم است پلتفرم های مربوط است.
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم،اخیرا instagram ابزار های جدید کسب و کار را معرفی کرده است.
چه از طریق اینستاگرام و چه در پست های قابل خرید،به زودی بسیار از تجهیزات خرید آنلاین نیز به اینستاگرام اضافه می شود.
اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی اینستاگرامی بسازید که بتواند واقعا با مخاطب مورد نظر خود ارتباط برقرار کند،ابتدا باید بدانید که الگوریتم های این برنامه چگونه کار می کند.
موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت
الگوریتم اینستاگرام
اوه،الگوریتم همیشه مرموز instagram.
چرا اینستاگرام سویچ را از الگوریتم زمانی به الگوریتم تغیر داد؟
خوب،با افزایش محبوبیت در instagram،نگه داشتن همه عکس ها و فیلم هایی که افراد به اشتراک می گذارند سخت تر می شود. در حقیقت ، طبق گفته اینستاگرام ،کاربران به طور میانگین 70٪ از فیلدهای خود را از دست میدادند.
با توجه به این،اینستاگرام الگوریتمی را ایجاد کرد که فیلدهای افراد را مجدداً سازماندهی کند.
متاسفانه این کار تاثیرات نامطلوبی نیز داشته است.
فیلدهای مبتنی بر الگوریتم می توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند – مانند میزان لایک در یک پست، یا مدت زمان که کاربران برای مشاهده پست های شما صرف می کنند.
و از آنجا که اینستاگرام برای بهبود تجربه کاربر و اولویت بندی انواع مطالب، دائماً الگوریتم را به روز می کند ، می توان دانست که بهینه سازی پست ها برای به دست آوردن بیشترین تعامل در جذب کابران بسیار دشوار است.(اما غیر ممکن نیست!)
سال گذشته ،instagram کار خود را در زمینه عملکرد الگوریتم اینستاگرام ثبت کرد ، از جمله عواملی که تعیین می کند چگونه پست شما در الگوریتم اینستاگرام عملکرد خواهد کرد (و چند نفر آن را خواهند دید).
-
علاقه
برنامه پیش بینی می کند که یک پست چقدر مورد اهمیت کاربران قرار می گیرد.
هرچه بیشتر فکر کنند شما آن پست را دوست دارید ، بیشتر در فیلد شما ظاهر می شود. طبق گفته instagram ، “رفتار گذشته در مورد مطالب مشابه و دید بالقوه دستگاه در تجزیه و تحلیل محتوای واقعی پست است”.
به طور مثال:
وقتی یک ویدیو slime را دوست دارید،پس از مدتی کل صفحه جستجو شما پر از فیلم های slimeمی شود.(و اینستاگرام حدس میزند این پست ها موارد مورد علاقه شماست)
-
به موقع بودن
الگوریتم جدید اینستاگرام پست های اخیر را در اولویت قرار می دهد.
در حالی که این فیلد به هیچ وجه به زمان سنجی برنمی گردد ، اینستاگرام به جای اینکه فقط به محتوا یا تعامل در پست بپردازد ، شروع به مراقبت بیشتر درباره زمان ارسال پست می کند.
این ویژگی در اواخر سال 2017 هنگامی که اینستاگرام قول داد از نمایش پست های قدیمی تر در فیلدهای افراد جلوگیری کند رخ داد.
-
رابطه
در نتیجه،کسب و کارها بایدبدانند که مخاطبان آنها چه کسانی هستند،بنابراین باید پست های خود را بهینه سازی کنند تا در آن زمان دیده شود.
این خبر بسیار خوبی برای مشاغل است زیرا راهی برای ماندن در ذهن کابران را فراهم می کند.
سایر عوامل مؤثر بر الگوریتم اینستاگرام:
-
فرکانس
چند بار در طول روز برنامه را باز می کنید؟
اگر تنها یک کاربر بازدید کننده هستید اینستاگرام سعی می کند “بهترین پست ها را از آخرین بازدید خود” به شما نشان دهد،بنابراین کاربری شما از نظر اینستاگرام زمانی به نظ میرسد.
-
دنبال کردن
اگر برنامه را کمتر از قبل بررسی کنید،فید شما بیشتر، به آنچه که Instagram فکر می کند دوست داریدطبقه بندی می شود.
چند نفر را در اینستاگرام دنبال می کنید؟
اگر افراد زیادی را دنبال می کنید،اینستاگرام گزینه های بیشتری برای انتخاب دارد.
بنابراین احتمالاً همه پست ها را از هر حساب به شما نشان نمی دهد.
-
طریقه استفاده
اگر شما کاربری باشید که از فروشگاه اینستاگرام در طول روز بازدید زیادی داشته باشید پس پست های مربوط به آن بخش را بیشتر در اختیار شما قرار می دهد.
اگر هر روز فقط چند دقیقه از وقتتان را در برنامه می گذرانید، برنامه شما را کاربری که فقط می خواهد نکات برجسته را از الگوریتم دریافت کند میشناسد.