تولید محتوا سئو
تولید محتوا یک سیتم است نه یک هدف :
این سیستم برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان مشخص کار می کند.
اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا ایجاد آگاهی،پیشرو در فروش است.نوع محتوایی که شما تولید می کنید باید یکی از اهدف را براورده کند.این برای محتوای نوشتاری،ویدیو یا تصویر صادق است.
این امر همچنین در مورد هر کسی که آن محتوا را استفاده می کند صحیح است.(آنلاین-آفلاین)
نوع محتایی که شما می نویسید نحوه تولید آن را تعین می کند.
شما می توانید محتوا را مطابق با قالب آن تعریف کنید.(مانند یک وبلاگ،مقاله یا یک فیلم)
اگر محتوا را با نتایج آن تعریف کنید،اندازه گیری آن و درک اینکه آیا این برای شما مفید است،آسان تر می شود.
در این مقاله انواع مختلف محتوا را توضیح خواهیم داد.
- اهداف تولید محتوا
- نقش های لازم برای تولید محتوا
- قالب های تولید محتوا
- برنامه ها
- و روش های حل مشکلی که هنگام تولید محتوا با آن رو به رو می شوید.
سه نواع محتوا
سه نوع اصلی محتوا وجود دارد
آنها محتوای سنگ بنایی،محتوایی شیروانی و محتوای در حال تکامل هستند.
محتوای سنگ بنایی
محتوای سنگ بنایی محتوای است که سعی در پوشش یک موضوع واحد به صورت قطعی دارد.هدف از محتوای سنگ بنایی این است که اغلب به عنوان رهبری شدن فکر می شود.شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را به مخاطبان خود نشان دهید.
محتوای دروازه دار
محتوای دروازه دار محتوای است که می تواند برای چیزی مبادله شود(مانند اطلاعات تماس) شما برای برقراری ارتباط با مخاطب،محتوای دروازه ای تولید می کنید.
تحول محتوا جریانی از محتوای تولید شده به طور منظم است.
این ممکن است به صورت یک سری پست های وبلاک ،باگزارش های منظم خبری یا قسمت های منظم یک برنامه باشد.
شما برای اگاهی بین مخاطبان مورد نظر خود،محتوای در حال تحول تولید می کنید.
چه مقدار از هر محتوا را باید تولید کنید؟
میزان واقعی محتوای مورد نیاز برای تولید متفاوت است:
پاسخ کوتاه این است که می گویند شما فقط برای دستیابی به نتایج مطلوب خود باید حداقل مقدار محتوای مورد نیاز خود را تولید کنید.
اما این برای بسیاری از افراد رضایت بخش نیست.
شاید راحت تر فکر کنید که چقدر از محتوا را برای هر نوع محتوا باید تولید کنید.
محتوای سنگ بنای باید متفکر و معتبر باشد.بنابراین تولید مدت زمان زیادی طول می کشد.
در نتیجه،شما سعی در تولید پیش از حد آن نخواهید داشت زیرا این امر می تواند باعث ریزش زیاد منابع شود.
با توجه به ماهیت آن،محتوای سنگ بنای نیاز به بیشترین منابع از هر نوع محتوا را دارد.
برای دستیابی به اهداف خود،محتوای دروازه ای به اندازه محتوای سنگ بنایی قطعی نیست.البته می تواند باشد.اما هدف از محتوای دروازه ای به اندازه محتوای سنگ بنایی قطعی نیست .البته،میتواند باشد.
تحول محتوا نیاز به تولید منظم دارد.هدف از تکامل محتوا ایجاد آگاهی است. شما این کار را با ایجاد و توضیع محتوای جدید به طور مظم انجام می دهید.اگر مخاطبان بالقوه شما آگاه باشندکه شما این کار را انجام می دهید.ممکن است نسبت به دیافت اطلاعات شما مشتاق تر شوند.
هدف از تولید محتوا
هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها به خرید چیزی است.
اما هدف از تولید محتوا بسیار پیچیده تر است.
هدف از تولید محتوا ارتباط با یک مخاطب فردی است.این محتوا بین تعداد زیادی از افراد که مخاطبین خاص خود آن محتوا هستند،توضیع شده است.
این مطالب مربوط به علایق،سوالات،تحقیقات،مشکلات و…هر مخاطب است.
نکته اساسی و چشم گیری در اثر بخشی محتوا وجود دارد.
اگر هدف از محتوا اطلاع رسانی به یک مخاطب باشد،نیاز به پرداختن به یک فرد را دارد.
به طور مثال:تفاوت بین صحبت کردن با یک نفر یا چند نفر!
مخاطبان شما به عنوان توسعه بخشی از استراتژی محتوا به شمار می آیند.
راه ارتباط با یک فرد ، ایجاد محتوا است که هم سرگرم کننده باشد ، هم آموزش ، هم آموزنده و هم که ترکیبی از هر سه باشد. محتوای سرگرم کنند سه درطح عاطفی با افراد ارتباط برقرار می کند. محتوای آموزشی در سطح روشنفکری متصل می شود. و محتوای آموزنده در سطح توجه مخاطب را جذب می کند.
محتوای عاطفی / سرگرم کننده

محوای عاطفی/سرگرم کننده
اگر هدف شما این است که در سطح عاطفی با مخاطب ارتباط برقرار کنید ، باید در مورد افراد محتوا تولید کنید.
محتوای عاطفی اغلب به نوعی داستان شکل می گیرد،این اغلب شامل زبان توصیفی در اطراف حواس پنجگانه است.
به این دلیل است که ما از طریق حواسمان احساساتی را تجربه و ابراز می کنیم.
مانند چیزهایی که می بینیم، می شنویم،مزه می کنیم، لمس می کنیم یا بو کنیم
مخاطبان (خوانندگان) احساسات مرتبط با آن حواس را “احساس” می کنند.
محتوای آموزشی / فکری

محتوای آموزشی / فکری
اگر هدف شما آموزش مخاطبان خود است ، باید محتوای را تولید کنید که فرایندها را توصیف کند یا به تجزیه و تحلیل داده ها بپردازد.
این داده ها ، شواهد و استدلال ساختاری است که محتوای آموزشی را از هر نظر متمایز می کند.
داده های آموزشی از یک نظر ممکن است براساس تجربه شخصی یا حرفه ای شما باشد. اما بدون پشتوانه داده ها از ادعاهای خود ، واقعاً محتوای آموزشی نیست.
بنابراین محتوای آموزشی باید جامع،کامل و دقیق همراه با منبعی موثق باشد.
محتوای آموزنده / توجه

محتوای آموزنده / توجه
محتوای آموزنده به دلیل جدید بودن و اهمیت آن توجه خواننده را به خود جلب می کند.
اخبار نمونه بسیار خوبی از مطالب آموزنده است. اخبار روزانه درمورد مواردی است که اخیراً اتفاق افتاده است (اخبار). در اسرع وقت (ارز) گزارش می شود.
هر یک از آن انواع محتوا می تواند مخاطب را جذب کند. بنابراین، محتوا باید قول وعده را به مخاطب بدهد ، و وعد خود را عملی کند.
تولید محتوا به صورت حرفه ای تر
در اینجا چندین مقاله دیگر به صورت حرفه ای مورد برسی قرار گرفته است.
نقش ها و مسئولیت های تولید محتوا
نقش های اصلی در هر مرحله از تولید محتوا درگیر هستند ،که با طرح ایده در پشت آن شروع می شوند.
پس از طراحی ایده و تولید محتوا باید آن را برای مخاطب ارائه دهید.
در آخر،باید مطمعن شوید که نتایح به دست آمده صحیح است،و آنچه را که قصد داشتید نشان می دهد.
ایده خوبی است که بتوانید نقش های تیم تولید محتوای خود را را مستند سازی کنید.
بنابراین هر یک از اعضای تیم تولید محتوای شما می داند که از آنها چه انتظاری دارید و چه زمانی برای درج محتوا در نظر گرفته می شود.
می توانید کار ها را به صورت جداگانه (نوشتن،طراحی،تولید،ویرایش) تکفیف کنید.
نقش نوشتن در تولید محتوا
نوشتن فرایند تولید محتوا را شروع می کند.
نوشتن همیشه آغاز است ، چه شما قصد تهیه فیلم داشته باشید ، چه یک بلاگ یا یک قطعه موسیقی خیابانی. عمل نوشتن اهداف استراتژی محتوای شما را به یک تاکتیک برای جذب مخاطب تبدیل می کند.
برخی افراد نوشتن را دشوار می دانند این امر دلایل بسیاری دارد.
معمولا افراد هنگام نوشتن به جزئیات پیش از حد توجه می کنند.
آنها جمله های اصلی را رها می کنند و سعی میکنند آنچه که از جزئیات نوشتند را بازنویسی کنند.
این امر باعث می شود ساعات طولانی را صرف نوشتن تنها یک جمله که فکرشان را درگیر کرده است کنند.
نویسندگان حرفه ای این کار را نمی کنند. آنها فقط کلمات را روی کاغذ (یا بر روی صفحه نمایش) ، به صورت موردی ، پایین می نویسند. پس از اتمام ، آنچه را كه نوشتند را بازنویسی می كنند.
نقش طراحی و تولید
تمام مطالب ، از فروتنانه ترین وبلاگ گرفته تا فیلم یا کتاب با ویژگی های طولانی ، روند تولید را طی می کنند.
- اگر محتوا به صورت آنلاین مصرف شود ، توسط یک طراح UX و / یا UI ارائه می شود.
- در صورت چاپ ، توسط یک طراح گرافیک ارائه می شود.
- اگر این یک فیلم باشد ، کسی آن را فیلمبرداری می کند و صدا را ضبط می کند.
طراحی و تولید عالی همیشه با ایده های بیان شده توسط نویسنده آغاز می شود.
نقش ویرایش در تولید محتوا
ویراستاران نقش های مهمی در تولید محتوا ایفا می کنند. آنها در سطح خرد ، مواردی مانند املا ، بیان و حس را در یک تکه نوشتار بررسی می کنند. در سطح کلان ، آنها به دنبال این هستند که یک نویسنده در تلاش است چه بگوید ، و آیا محتوا به آن اهداف دست پیدا می کند یا نه.
معمولا مردم فکر می کنند نرم افزار های وجود دارد که کار ویرایش محتوا را انجام می دهد.
این فکر تا حدودی درست است که برخی از ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که بررسی نوشته های شما را کمی ساده تر می کند.
اما این در حالی است که، هیچکدام از آنها نمی توانند بررسی کنند که آیا نوشته شما معنی دارد یا نه
چند مقاله دیگر در مورد نوشتن مطالب،طراحی و ویرایش مطالب به صورت تخصصی تر
تولید محتوا برای نشر دیجیتال
فراتر از اصول اساسی نوشتن ، طراحی یا تولید و ویرایش متن ، نگرانی های برای سیستم عامل های شخصی وجود دارد.
اگر محتوای شما در وب سایت ظاهر شود ، باید در صفحه موتورهای جستجو نیز بهینه شود.
سالها پیش ، این شامل تلاش برای لغو کلمات کلیدی هدفمند در متن بود. این عمل، اکنون ضروری نیست. در حقیقت ، می تواند برای سایت شما مفید نیز باشد.
موتور های جستجو ترجیح می دهند محتوا را با توجه به افراد برسی و آنالیز کنند.
موتور های جستجو استلال رابر این گذاشته اند که اگر افراد زیادی به مطالب شما علاقه داشتند و به شما اعتماد کردند،رتبه بندی سایت به طور طبیعی افرایش یابد.
اما هنوز هم باید به استفاده از کلمات کلیدی در چند مکان مهم در مقالات خود توجه کنید.
استفاده از این کلمات کلیدی به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای شما را بهتر پیدا کنند.
این به نوبه خود کمک می کند تا سایت شما را به افرادی که در حال جستجو هستند نشان دهد.
کلمه کلیدی شما در هر بخش از مطالب به نوع محتوا بستگی دارد.
همانطور که می دانید محتوا،سنگ بنای شما را تولید می کند.
یک کلمه کلیدی یا عبارت کوتاه تر ممکن است هدف قرار گیرد. (به عنوان مثال “کفش قرمز”). اگر این یک کلمه در وبلاگ باشد ، ممکن است یک عبارت دیگری مانند(“کفش های قرمز ” یا “فیلم ترسناک کره ای کفش قرمز)” را هدف قرار دهد.